"HEDEFİMİZ EĞİTİMDE KALİTE "
adlı 2014-1-TR01-KA101-005766 SÖZLEŞME NOLU KA1 BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ PROJEMİZ Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu´ndan sağlanan hibeyleTC Avrupa Birliği Bakanlığı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca desteklenmiş ve 2 yıllık bir süreyle okulumuz Afyonkarahisar Kocatepe Anadolu Lisesinde uygulanacaktır.
Proje ekibi olarak bizler öğrencilerimiz ve okuldaki eğitim öğretim ortamının geliştirilmesi için neler yapılabilir konusunda araştırmalar yaparken bu konuda Avrupa genelinde en iyi uygulamaların kullanıldığı ülkenin Finlandiya olduğunu keşfettik. Kurumumuzca Finlandiya´nın eğitim sitemine olan ilginin çıkış noktası her ne kadar uluslararası sınavlardaki yüksek başarı düzeyi gösterilse de araştırmayı derinleştirdikçe bu konunun orada uygulanan eğitim öğretim sürecinin doğal bir çıktısı olduğu görülmüş ve böyle bir sistemin yerinde görülme ihtiyacı olduğu yönünde karar verilmiştir. Bu açıdan EEKHOUT CENTRUM kuruluşu tarafından Finlandiya Joensuu kentinde 18 Ocak-22 Ocak 2015 tarihleri arasında verilecek olan ´Finnish Lessons for EU schools´ eğitimi ve yine aynı kuruluş tarafından Slovenyanın Ljubljana kentinde 3 Mayıs-8 Mayıs tarihlerinde düzenlenecek ´Education for Tomorrow´ eğitimlerine 6´şar kişilik ekipler halinde katılım sağlanacak ve şu konular üzerine çalışmalar gerçekleştirilecektir.
- Okulumuzda kalite gelişimi: Hem okulumuz eğitim personelinin hem de öğrencilerinin Avrupa Gelişim planına uygun bir kalite gelişimi perspektifi kazanması
-Yeni öğretim tekniklerinin öğrenilmesi: Teknolojinin hızla değiştiği dünyamız da öğrencilerin öğrenmeye olan motivasyonlarını arttırmak ve etkili bir öğrenmenin gerçekleştirilmesi için yeni yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi
- Öğretme ve öğrenmenin koordinasyonu: Belirleyebildiğimiz veya belirleyemediğimiz bir çok sebepten dolayı öğrencilerimizin genelinin her geçen yıl derslere, öğrenmeye ve bir şeyler üretmeye karşı ilgi, tutum ve motivasyonları azalmaktadır. Finlandiya gibi bu konuda oldukça iyi bir Avrupa ülkesinde eğitim öğretim ortamının incelenmesi ve karşılaştırılması
- Öğrencilerin kariyer planlamalarına destek verme: Yoğun sınav sisteminden bunalan öğrencilerimize kariyer planlama ve farklı seçenekler sunma konusunda destek sağlanması
- Bilişim teknolojilerini ders içi daha etkin kullanmak: Her sınıfta FATİH projesi kapsamında kurulan etkileşimli tahtalarımız mevcut. Bu eğitim materyalinin daha etkin ve verimli kullanılması.
Projemiz katılımcılarının 18-22 Ocak 2015 tarihleri arasında Finlandiya'nın Joensuu kentinde gerşekleştirlecek ´Finnish lessons for European Schools´ kursunda
– Okulun kendi kendini yönetmesi ve kalite elementleri konusunda bir görüş elde etmek
–Fin okullarını, öğretmen yetiştirme merkezlerini ve üniversiteyi ziyaret ederek kapsamlı bir algılayış edinmek
- Kalite planı, dahil etme, öğretme yaklaşımları, özel ihtiyaça dayalı eğitim ve Fin okul sistemindeki Bilgi Teknolojilerinin entegrasyonuyla ilgili bilgi edinmek
– Öğretmen ve yönetici kadrosuyla fikir alışverişinde bulunmak
– Kurs alınan bölgedeki öğrenci ve öğretmenlerle kültürel etkileşimde bulunmak gibi bir takım deneyim ve yeterlilikler kazanmaları beklenmektedir.
Projemiz katılımcılarının03-08 Mayıs 2015 tarihlerinde Slovenya'nın Ljubljana kentinde gerçekleştirilecek ´´Education for Tomorrow´kursundan
- yeni öğretim teknik ve metotlarını kavramak
– Yeni öğretim sistemleriyle ilgili iyi uygulamaları inceleyerek motivasyonlarını arttırmak
- Yenilikçilik ve uygulama becerisi ve bilgisi elde etmek
– Eğitimde kalitenin arttırılmasıyla ilişkili değişim gereksinimlerinden haberdar olmak
– Kendi okul yapılarıyla bağlantılı olarak eğitim öğretim ve profesyonelleşmenin teorik arka planın hakkında bilgi sahibi olmak
– Profesyonel öğrenmenin gücü hakkında farkındalık geliştirmek
- Bütünsel kalite yapısı içerisinde bir uygulama planı oluşturmayı öğrenmek
– Daha iyi bir eğitim kalitesini elde etmek için yeni eğitim öğretim metotları konusundaki algılarını geliştirmek
– EFQM kalite sistemine dayalı önceden düzenlenmiş bir dokümanda kişisel gelişim portföyü doldurmak gibi birçok yeterlilik kazanacaklar ve hâlihazırda bulunan yeterliliklerini geliştireceklerdir.